ΑΙΤΗΣΕΙΣ

Επιλέξτε από τη λίστα το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει και πατήστε στον σύνδεσμο ΕΓΓΡΑΦΗ:


Περιγραφή Θεματικής Ενότητας Ημερομηνία
Ώρα
Χώρος
Θέσεις

Περιγραφή: Το LIB2 εκπαιδευτικό σεμινάριο δίνει έμφαση στην ανάλυση θέματος (ανάπτυξη, σχεδιασμός έρευνας), στην διάκριση και εντοπισμό κατάλληλων πληροφοριακών πηγών, στην έρευνα σε βάσεις δεδομένων και ηλεκτρονικά περιοδικά, ενημερώνει για τις μεθόδους αποτελεσματικής αναζήτησης - στρατηγικές αναζήτησης (τελεστές Boolean), στον τρόπο ανάκτησης και διαχείρισης πλήρους κειμένου άρθρων περιοδικών, μεταπτυχιακών εργασιών, διδακτορικών διατριβών, κλαδικών μελετών.
Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, πρακτική εξάσκηση
Διάρκεια: 2 ώρες
ΧώροςOnline
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του προχωρημένου σεμιναρίου LIB2 ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

  • Συντάσσει και δομεί σωστά τους σχετικούς όρους – λέξεις κλειδιά με το θέμα έρευνας ή το πληροφοριακό του ερώτημα
  • Διακρίνει την επιστημονική πληροφόρηση από τη μη επιστημονική πληροφόρηση
  • Χρησιμοποιεί διαφορετικούς τύπους πληροφοριακών πηγών
  • Αναπτύσσει στρατηγικές – τεχνικές  αναζήτησης (λέξεις κλειδιά – Τελεστές Bool) για να περιγράψει το θέμα της έρευνάς του
  • Τροποποιεί τη διαδικασία – στρατηγική έρευνας χρησιμοποιώντας συνώνυμους όρους, ευρύτερους – στενότερους όρους για καλύτερα αποτελέσματα της έρευνας
  • Αξιολογεί τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας κριτήρια αξιολόγησης
20 Μαρτίου 2024

13:00-15:00

Online

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

Περιγραφή: Το LIB3 εκπαιδευτικό σεμινάριο βοηθά τους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν έννοιες όπως βιβλιογραφία και βιβλιογραφικών αναφορών, ενημερώνει για τα βιβλιογραφικά πρότυπα που υπάρχουν στη διεθνή βιβλιογραφία και εκπαιδεύει στο τρόπο διαχείρισης και οργάνωσης της βιβλιογραφίας μέσω του εργαλείου Zotero.
Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, πρακτική εξάσκηση
Διάρκεια: 2 ώρες
Χώρος: Online
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του σεμιναρίου LIB3 ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να: 

  • Κατανοεί έννοιες όπως βιβλιογραφία (reference list)και βιβλιογραφικές παραπομπές (in-text citations)
  • Συντάσσει βιβλιογραφία και βιβλιογραφικές αναφορές, σύμφωνα με κάποιο από τα διεθνή πρότυπα (APA, MLA etc)
  • Οργανώνει και διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη βιβλιογραφία του μέσω του εργαλείου Zotero
26 Μαρτίου 2024

13:00-15:00

Online

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

Περιγραφή: Το σεμινάριο LIB8 δίνει βασικές οδηγίες όσον αφορά στον τρόπο συγγραφής και στην οργάνωση μιας πτυχιακής/διπλωματικής εργασίας. Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζει τις βασικές αρχές, τις έννοιες, τα είδη και τα στάδια μιας επιστημονικής εργασίας. Επιπλέον παρουσιάζει τρόπους και τεχνικές σχεδιασμού αποτελεσματικών παρουσιάσεων. Δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο να ανακαλύψει βασικές αρχές και τεχνικές ώστε να σχεδιάζει την παρουσίασή του με αποτελεσματικά και να χρησιμοποιεί εικόνες και βίντεο με ηθικό και νόμιμο τρόπο.

Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη.
Χώρος: Online
Διάρκεια: 2 ώρες
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του προχωρημένου σεμιναρίου LIB8 ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

  •  Κατανοεί τα οφέλη εκπόνησης της επιστημονικής εργασίας
  •  Οργανώνει αποτελεσματικά μια επιστημονική εργασία
  •  Σχεδιάζει την παρουσίαση της επιστημονικής του εργασίας αποτελεσματικά βασιζόμενος   σε βασικές αρχές και τεχνικές αποτελεσματικών παρουσιάσεων
21 Μαρτίου 2024

13:00-15:00

Online

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

Περιγραφή: Το LIB10 εκπαιδευτικό σεμινάριο βοηθά τους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν την έννοια της λογοκλοπής, τους τύπους της λογοκλοπής, για ποιο λόγο πρέπει κανείς να την αποφεύγει καθώς και καλές πρακτικές αποφυγής της. Επίσης περιλαμβάνει παραδείγματα και ασκήσεις πάνω στα διαφορετικά είδη λογοκλοπής για καλύτερη κατανόησή του θέματος. Επιπλέον ο εκπαιδεύομενος ενημερώνεται συνοπτικά για το λογισμικό Turnitin.
Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, πρακτική εξάσκηση
Διάρκεια: 2 ώρες
Xώρος: Online
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του σεμιναρίου LIB10 ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

  • Κατανοεί την έννοια της λογοκλοπής
  • Γνωρίζει και κατανοεί τους τύπους της λογοκλοπής
  • Γνωρίζει τους λόγους αποφυγής της
  • Αναπτύσσει καλές πρακτικές αποφυγής της λογοκλοπής
  • Αποκτά νοοτροπία αποφυγής της λογοκλοπής
27 Μαρτίου 2024

13:00-15:00

Online

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

Για να δηλώσετε συμμετοχή στο σεμινάριο θα πρέπει να είστε μέλος της Βιβλιοθήκης.

Σε συνεργασία με την Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας  της Έρευνας (Ε.Η.Δ.Ε.) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Περιγραφή: Το παρόν εκπαιδευτικό σεμινάριο αποτελεί μία εισαγωγή στις αρχές της ηθικής και της δεοντολογίας της έρευνας (εφεξής Α.Η.&.Δ.Ε.). Στόχος του είναι να αναδείξει τη σχέση των αρχών αυτών με τις ερευνητικές πρακτικές καθώς και τη σημασία τους για την παραγωγή αξιόπιστης επιστημονικής γνώσης. Με έμφαση στα επιστημονικά πεδία που θεραπεύονται στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας θα γίνει αναφορά στην ερευνητική δραστηριότητα που εκπονείται με τη συμμετοχή ανθρώπων και περιλαμβάνει τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και τα θέματα συγκατάθεσης και ενημέρωσης των υποκειμένων, καθώς και σε όποιες άλλες πτυχές της έρευνας συνδέονται με καλές πρακτικές σχετικά με την εφαρμογή των Α.Η.&.Δ.Ε..Τέλος, θα γίνει αναφορά στην Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (Ε.Η.Δ.Ε.) του ΠΑ.ΜΑΚ. ως του ιδρυματικού θεσμού, ο οποίος είναι επιφορτισμένος με την αξιολόγηση αιτήσεων για έρευνα και την εφαρμογή των Α.Η.&.Δ.Ε. 

Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, πρακτική εξάσκηση
Διάρκεια: 2 ώρες
Χώρος: Online
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του σεμιναρίου ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

  • Κατανοεί τη σχέση των Α.Η.&.Δ.Ε. με την επιστημονική έρευνα
  • Γνωρίζει την εφαρμογή των Α.Η.&.Δ.Ε. στην έρευνα
  • Να αντιλαμβάνεται την έννοια των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και τους τρόπους με τους οποίους η επιστημονική έρευνα καλείται να τα διαχειριστεί
  • Γνωρίζει το ρόλο και τη λειτουργία της Ε.Η.Δ.Ε.
13 Μαρτίου 2024

16:00-18:00

Online

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε