ΑΙΤΗΣΕΙΣ

Επιλέξτε από τη λίστα το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει και πατήστε στον σύνδεσμο ΕΓΓΡΑΦΗ:


Περιγραφή Θεματικής Ενότητας Ημερομηνία
Ώρα
Χώρος
Θέσεις

LIB1: Προσανατολισμός στο χώρο της Βιβλιοθήκης

Περιήγηση στο χώρο της Βιβλιοθήκης,  ενημέρωση για τις υπηρεσίες που η βιβλιοθήκη προσφέρει, ενημέρωση και επίδειξη των συλλογών, πηγών  που η βιβλιοθήκη διαθέτει.
Ηλεκτρονικός κατάλογος βιβλιοθήκης – Εργαλεία έρευνας – Λειτουργίες
Περιγραφή: Το LIB1 εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι ένα βιωματικό σεμινάριο το οποίο αφορά στον προσανατολισμό  (orientation) στο χώρο της Βιβλιοθήκης, παρέχεται πληροφόρηση σχετικά με τις  υπηρεσίες, πηγές και συλλογές που η βιβλιοθήκη περιλαμβάνει, εκπαιδεύει στην έρευνα βιβλιογραφίας μέσω του ηλεκτρονικού καταλόγου της βιβλιοθήκης και δίνει έμφαση στις λειτουργίες του (Συνδεθείτε στο Λογαριασμό σας:).
Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, πρακτική άσκηση, παίξιμο ρόλων
Διάρκεια: 1 ώρα
Χώρος: Βιβλιοθήκη
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του εισαγωγικού σεμιναρίου LIB1 ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

 

  • Προσανατολίζεται με άνεση στο χώρο της βιβλιοθήκης
  • Εντοπίζει εύκολα και γρήγορα βιβλία στα ράφια
  • Αναγνωρίζει και διακρίνει τα διαφορετικά είδη πηγών πληροφόρησης και συλλογές της βιβλιοθήκης
  • Γνωρίζει τις υπηρεσίες της βιβλιοθήκης
  • Κατανοεί τη διαδικασία έρευνας στον ηλεκτρονικό κατάλογο της βιβλιοθήκης
  • Κατανοεί τη χρησιμότητα των εργαλείων έρευνας και τις λειτουργίες του ηλεκτρονικού καταλόγου της βιβλιοθήκης
04 Απριλίου 2019

11:30-12:30

Βιβλιοθήκη

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

LIB2: Έρευνα σε βιβλιογραφικές πηγές

Ανάλυση θέματος, Γνωσιακοί χάρτες, Στρατηγικές αναζήτησης
Έρευνα σε βάσεις δεδομένων, ηλεκτρονικά περιοδικά, ψηφιακή Βιβλιοθήκη, Google Scholar
Αξιολόγηση πληροφοριακών πηγών
Πρακτική άσκηση / Case studies
Περιγραφή: Το LIB2 εκπαιδευτικό πρόγραμμα δίνει έμφαση στην ανάλυση θέματος (ανάπτυξη, σχεδιασμός έρευνας), στην διάκριση και εντοπισμό κατάλληλων πληροφοριακών πηγών, στην έρευνα σε βάσεις δεδομένων και ηλεκτρονικά περιοδικά, ενημερώνει για τις μεθόδους αποτελεσματικής αναζήτησης - στρατηγικές αναζήτησης (τελεστές Boolean), στον τρόπο ανάκτησης και διαχείρισης πλήρους κειμένου άρθρων περιοδικών, μεταπτυχιακών εργασιών, διδακτορικών διατριβών, κλαδικών μελετών.
Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, πρακτική εξάσκηση
Διάρκεια: 2 1/2 ώρες
Χώρος: Εργ. ΔΕΣ (4ος όροφος, κτίριο ΚΖ)
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του προχωρημένου σεμιναρίου LIB2 ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

  • Συντάσσει και δομεί σωστά τους σχετικούς όρους – λέξεις κλειδιά με το θέμα έρευνας ή το πληροφοριακό του ερώτημα
  • Διακρίνει την επιστημονική πληροφόρηση από τη μη επιστημονική πληροφόρηση
  • Χρησιμοποιεί διαφορετικούς τύπους πληροφοριακών πηγών
  • Αναπτύσσει στρατηγικές – τεχνικές  αναζήτησης (λέξεις κλειδιά – Τελεστές Bool) για να περιγράψει το θέμα της έρευνάς του
  • Τροποποιεί τη διαδικασία – στρατηγική έρευνας χρησιμοποιώντας συνώνυμους όρους, ευρύτερους – στενότερους όρους για καλύτερα αποτελέσματα της έρευνας
  • Αξιολογεί τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας κριτήρια αξιολόγησης
02 Απριλίου 2019

11:00-13:30

Εργ. ΔΕΣ (4ος όροφος, κτίριο ΚΖ)

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

LIB3:  Πρότυπα και Εργαλεία συγγραφής εργασίας

Σύνταξη βιβλιογραφίας σε επιστημονικές εργασίες, βιβλιογραφικές αναφορές
Πρότυπα, εργαλείο διαχείρισης βιβλιογραφίας (Zotero)
Πρακτική εξάσκηση
Περιγραφή: Το LIB3 εκπαιδευτικό πρόγραμμα βοηθά τους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν έννοιες όπως βιβλιογραφία και βιβλιογραφικών αναφορών, ενημερώνει για τα βιβλιογραφικά πρότυπα που υπάρχουν στη διεθνή βιβλιογραφία και εκπαιδεύει στο τρόπο διαχείρισης και οργάνωσης της βιβλιογραφίας μέσω του εργαλείου Zotero.
Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, πρακτική εξάσκηση
Διάρκεια: 2 1/2 ώρες
Χώρος: Εργ. ΔΕΣ (4ος όροφος, κτίριο ΚΖ)
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του σεμιναρίου LIB3 ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

 

  • Κατανοεί έννοιες όπως βιβλιογραφία (reference list)και βιβλιογραφικές παραπομπές (in-text citations)
  • Συντάσσει βιβλιογραφία και βιβλιογραφικές αναφορές, σύμφωνα με κάποιο από τα διεθνή πρότυπα (APA, MLA etc)
  • Οργανώνει και διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη βιβλιογραφία του μέσω του εργαλείου Zotero
16 Απριλίου 2019

11:00-13:30

Εργ. ΔΕΣ (4ος όροφος, κτίριο ΚΖ)

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

LIB4a: Τρόποι αποτελεσματικής παρουσίασης της εργασίας σας

Τρόποι και τεχνικές σχεδιασμού αποτελεσματικών παρουσιάσεων
Πρακτική εξάσκηση
Περιγραφή: Το LIB4α εκπαιδευτικό σεμινάριο δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο να ανακαλύψει βασικές αρχές αλλά και τεχνικές ώστε να σχεδιάζει την παρουσίασή του με αποτελεσματικό και δυναμικό τρόπο.
Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, καταιγισμός ιδεών, πρακτική εξάσκηση.
Διάρκεια: 1 ώρα
Χώρος: Εργ. ΔΕΣ (4ος όροφος, κτίριο ΚΖ)
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του  σεμιναρίου LIB4a ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

  • Σχεδιάζει με αποτελεσματικό τρόπο την παρουσίασή του
  • Χρησιμοποιεί εικόνες και βίντεο με ηθικό και νόμιμο τρόπο
06 Νοεμβρίου 2018

11:00-12:00

Εργ. ΔΕΣ (4ος όροφος, κτίριο ΚΖ)

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

LIB1: Προσανατολισμός στο χώρο της Βιβλιοθήκης

Περιήγηση στο χώρο της Βιβλιοθήκης,  ενημέρωση για τις υπηρεσίες που η βιβλιοθήκη προσφέρει, ενημέρωση και επίδειξη των συλλογών, πηγών  που η βιβλιοθήκη διαθέτει.
Ηλεκτρονικός κατάλογος βιβλιοθήκης – Εργαλεία έρευνας – Λειτουργίες
Περιγραφή: Το LIB1 εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι ένα βιωματικό σεμινάριο το οποίο αφορά στον προσανατολισμό  (orientation) στο χώρο της Βιβλιοθήκης, παρέχεται πληροφόρηση σχετικά με τις  υπηρεσίες, πηγές και συλλογές που η βιβλιοθήκη περιλαμβάνει, εκπαιδεύει στην έρευνα βιβλιογραφίας μέσω του ηλεκτρονικού καταλόγου της βιβλιοθήκης και δίνει έμφαση στις λειτουργίες του (My Account).
Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, πρακτική άσκηση, παίξιμο ρόλων
Διάρκεια: 1 ώρα
Χώρος: Βιβλιοθήκη
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του εισαγωγικού σεμιναρίου LIB1 ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

 

  • Προσανατολίζεται με άνεση στο χώρο της βιβλιοθήκης
  • Εντοπίζει εύκολα και γρήγορα βιβλία στα ράφια
  • Αναγνωρίζει και διακρίνει τα διαφορετικά είδη πηγών πληροφόρησης και συλλογές της βιβλιοθήκης
  • Γνωρίζει τις υπηρεσίες της βιβλιοθήκης
  • Κατανοεί τη διαδικασία έρευνας στον ηλεκτρονικό κατάλογο της βιβλιοθήκης
  • Κατανοεί τη χρησιμότητα των εργαλείων έρευνας και τις λειτουργίες του ηλεκτρονικού καταλόγου της βιβλιοθήκης
17 Απριλίου 2019

16:00-17:00

Βιβλιοθήκη

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

LIB2: Έρευνα σε βιβλιογραφικές πηγές

Ανάλυση θέματος, Γνωσιακοί χάρτες, Στρατηγικές αναζήτησης
Έρευνα σε βάσεις δεδομένων, ηλεκτρονικά περιοδικά, ψηφιακή Βιβλιοθήκη, Google Scholar
Αξιολόγηση πληροφοριακών πηγών
Πρακτική άσκηση / Case studies
Περιγραφή: Το LIB2 εκπαιδευτικό πρόγραμμα δίνει έμφαση στην ανάλυση θέματος (ανάπτυξη, σχεδιασμός έρευνας), στην διάκριση και εντοπισμό κατάλληλων πληροφοριακών πηγών, στην έρευνα σε βάσεις δεδομένων και ηλεκτρονικά περιοδικά, ενημερώνει για τις μεθόδους αποτελεσματικής αναζήτησης - στρατηγικές αναζήτησης (τελεστές Boolean), στον τρόπο ανάκτησης και διαχείρισης πλήρους κειμένου άρθρων περιοδικών, μεταπτυχιακών εργασιών, διδακτορικών διατριβών, κλαδικών μελετών.
Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, πρακτική εξάσκηση
Διάρκεια: 2 1/2 ώρες
Χώρος: Εργ.Τμήματος MIS (αιθ.434,4ος όροφος, κτίριο ΗΘ).
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του προχωρημένου σεμιναρίου LIB2 ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

  • Συντάσσει και δομεί σωστά τους σχετικούς όρους – λέξεις κλειδιά με το θέμα έρευνας ή το πληροφοριακό του ερώτημα
  • Διακρίνει την επιστημονική πληροφόρηση από τη μη επιστημονική πληροφόρηση
  • Χρησιμοποιεί διαφορετικούς τύπους πληροφοριακών πηγών
  • Αναπτύσσει στρατηγικές – τεχνικές  αναζήτησης (λέξεις κλειδιά – Τελεστές Bool) για να περιγράψει το θέμα της έρευνάς του
  • Τροποποιεί τη διαδικασία – στρατηγική έρευνας χρησιμοποιώντας συνώνυμους όρους, ευρύτερους – στενότερους όρους για καλύτερα αποτελέσματα της έρευνας
  • Αξιολογεί τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας κριτήρια αξιολόγησης
09 Μαίου 2019

16:30-19:00

Εργ.Τμήματος MIS (αιθ.434,4ος όροφος, κτίριο ΗΘ)

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

LIB4a: Τρόποι αποτελεσματικής παρουσίασης της εργασίας σας

Τρόποι και τεχνικές σχεδιασμού αποτελεσματικών παρουσιάσεων
Πρακτική εξάσκηση
Περιγραφή: Το LIB4α εκπαιδευτικό σεμινάριο δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο να ανακαλύψει βασικές αρχές αλλά και τεχνικές ώστε να σχεδιάζει την παρουσίασή του με αποτελεσματικό και δυναμικό τρόπο.
Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, καταιγισμός ιδεών, πρακτική εξάσκηση.
Διάρκεια: 1 ώρα
Χώρος: Εργ.Τμήματος ΕΠ   (αιθ.533, 5ος όροφος, κτίριο ΓΔ).
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του  σεμιναρίου LIB4a ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

  • Σχεδιάζει με αποτελεσματικό τρόπο την παρουσίασή του
  • Χρησιμοποιεί εικόνες και βίντεο με ηθικό και νόμιμο τρόπο
07 Μαίου 2019

17:00-18:00

Εργ.Τμήματος ΕΠ (αιθ.533, 5ος όροφος, κτίριο ΓΔ)

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

LIB6a:  Πώς να δημοσιεύσετε την εργασία σας σε επιστημονικά περιοδικά των κοινωνικών επιστημών

1. Κατάταξη περιοδικών
2. Επιλογή του κατάλληλου επιστημονικού περιοδικού
3. Στρατηγικές πριν την υποβολή άρθρου
4. Διαχείριση του αποτελέσματος της απόφασης του editor
5. Case studies προτεινόμενες από το κοινό

Περιγραφή: Σκοπός του σεμιναρίου LIB6a είναι η απόκτηση γνώσεων αναφορικά με τους βέλτιστους τρόπους αναζήτησης καλύτερων ποιοτικά δημοσιεύσεων με καλύτερο impact factor καθώς και βελτιστοποίηση της μεθοδολογίας δημοσίευσης άρθρων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

Εισηγητής: Μαραγκός Ιωάννης, Καθηγητής Τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών (ΒΣΑΣ) Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Διάρκεια: 2 ώρες

Χώρος: Αίθουσα Συνεδρίων Πανεπιστημίου, 1ος όροφος, κτίριο ΓΔ.

Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη

Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του σεμιναρίου LIB6a, ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση να:

  • Γνωρίζει αποτελεσματικές στρατηγικές αναζήτησης καλύτερων ποιοτικά δημοσιεύσεων με καλύτερο impact factor
  • Γνωρίζει και να εφαρμόζει βέλτιστους τρόπους δημοσίευσης άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά
  • Επιλέγει το κατάλληλο επιστημονικό περιοδικό
  • Διαχειρίζεται το αποτέλεσμα ενός editor
  • Υιοθετεί έναν οργανωμένο και μεθοδικό τρόπο αναζήτησης καλύτερων ποιοτικά δημοσιεύσεων
14 Μαίου 2019

18:00-20:00

Αίθουσα Συνεδρίων Πανεπιστημίου (1ος όροφος, κτίριο ΓΔ)

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

LIB3:  Πρότυπα και Εργαλεία συγγραφής εργασίας

Σύνταξη βιβλιογραφίας σε επιστημονικές εργασίες, βιβλιογραφικές αναφορές
Πρότυπα, εργαλείο διαχείρισης βιβλιογραφίας (Zotero)
Πρακτική εξάσκηση
Περιγραφή: Το LIB3 εκπαιδευτικό πρόγραμμα βοηθά τους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν έννοιες όπως βιβλιογραφία και βιβλιογραφικών αναφορών, ενημερώνει για τα βιβλιογραφικά πρότυπα που υπάρχουν στη διεθνή βιβλιογραφία και εκπαιδεύει στο τρόπο διαχείρισης και οργάνωσης της βιβλιογραφίας μέσω του εργαλείου Zotero.
Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη, πρακτική εξάσκηση
Διάρκεια: 2 1/2 ώρες
ΧώροςΕργ.Τμήματος MIS (αιθ.434,4ος όροφος, κτίριο ΗΘ).
Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του σεμιναρίου LIB3 ο εκπαιδευόμενος θα είναι ικανός να:

 

  • Κατανοεί έννοιες όπως βιβλιογραφία (reference list)και βιβλιογραφικές παραπομπές (in-text citations)
  • Συντάσσει βιβλιογραφία και βιβλιογραφικές αναφορές, σύμφωνα με κάποιο από τα διεθνή πρότυπα (APA, MLA etc)
  • Οργανώνει και διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη βιβλιογραφία του μέσω του εργαλείου Zotero
16 Μαίου 2019

16:30-19:00

Εργ.Τμήματος MIS (αιθ.434,4ος όροφος, κτίριο ΗΘ)

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε

LIB6b:  Πώς να γράψετε ένα επιστημονικό άρθρο για δημοσίευση

1. Προετοιμασία: Θέτοντας τα θεμέλια πριν αρχίζουμε να γράφουμε
2. Γραφή: Τα μέρη του άρθρου για μια άρτια εργασία
3. Αναφορές και βιβλιογραφία, Λογοκλοπή
4. Case studies


Περιγραφή: Σκοπός του σεμιναρίου Lib6b είναι η απόκτηση γνώσεων αναφορικά με τη βελτιστοποίηση της μεθοδολογίας συγγραφής άρθρων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

Εισηγητής: Μαραγκός Ιωάννης, Καθηγητής Τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών (ΒΣΑΣ) Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Διάρκεια: 2 ώρες

Χώρος: Αίθουσα Συνεδρίων Πανεπιστημίου, 1ος όροφος, κτίριο ΓΔ.

Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Εισήγηση/παρουσίαση, επίδειξη

Στόχοι: Μετά την παρακολούθηση του σεμιναρίου LIB6b, ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση να:

  • Μαθαίνει να προετοιμάζεται σωστά πριν τη συγγραφή του άρθρου
  • Γνωρίζει τη δομή και τα τμήματα από τα οποία αποτελείται ένα επιστημονικό άρθρο για μια άρτια εργασία προς δημοσίευση
  • Οργανώνει και διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη βιβλιογραφία του μέσω του εργαλείου Mendeley
  • Γνωρίζει τρόπους αποφυγής Λογοκλοπής
  • Υιοθετεί έναν οργανωμένο και μεθοδικό τρόπο συγγραφής επιστημονικού άρθρου για δημοσίευση
09 Απριλίου 2019

18:00-20:00

Αίθουσα Συνεδρίων Πανεπιστημίου, (1ος όροφος, κτίριο ΓΔ)

Μη διαθέσιμο Σεμινάριο
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε